وارد کردن متن کارت ها به صورت دستی در گوشی ممکن است کاری زمان­بر و حوصله­بر باشد، مخصوصا هنگامی که تعداد کارت ها زیاد است. بنابراین در این گونه موارد بهتر است کارت­ها در رایانه ساخته شده و سپس وارد برنامه شوند.

 

ساخت فایل اکسل با فرمت xls:

بهترین و ساده ترین راه برای ساختن فایل کارت ها، استفاده از برنامه اکسل (Excel) است. برای وارد کردن هر کارت کافی است در هر ردیف، در ستون اول (ستون A) متن روی کارت و در ستون دوم (B) متن پشت کارت را وارد نمایید. در پایان فایل را با انتخاب گزینه Save As تنها با فرمت xls ذخیره نمایید.




* با دانلود فایل نمونه  words_1.xls می توانید کارت های مورد نظرتان را وارد آن نمایید.


ساخت فایل txt:

در صورتی که به برنامه اکسل دسترسی ندارید، می توانید کارت ها را با برنامه Notepad وارد کنید. برای این کار در فایل تکست در هر خطی ابتدا روی کارت را بنویسید، بعد کاما بگذارید ( , ) و سپس پشت کارت را بنویسید.

مثال:      Book,کتاب

(فایل نمونه words_2.txt را مشاهده کنید.)

نکته مهم این است که اگر می خواهید لغت یا معنی را به زبان فارسی وارد کنید، حتما باید فایل تکست را به فرمت UTF-8 ذخیره کنید (در گزینه Save as ، قسمت Encoding گزینه UTF-8 را انتخاب کنید) تا کلمات فارسی در برنامه درست نشان داده شوند.

نکته دیگر این که کلمات پشت و روی کارت را با کامای انگلیسی ( , ) از هم جدا کنید نه کامای فارسی ( ، ).


ساخت فایل csv:

با دانلود فایل نمونه words_3.csv می توانید کارت های مورد نظر خود را به ردیف های بعدی فایل اضافه نمایید.


توجه: نام فایلی که ساخته می شود هرگز نباید با عدد شروع شود و نیز نباید فاصله ای در آن وجود داشته باشد. بنابراین عباراتی مانند "1100 words" و "لغات زبان" برای نام فایل نادرست است و به جای آن باید از نام هایی مانند "words_1100" و "لغات_زبان" استفاده کرد.


انتخاب فایل ها در برنامه:

در برخی دستگاه ها ممکن است فایل ها در قسمت انتخاب فایل به صورت غیر فعال نشان داده شده باشند. در این صورت با باز کردن منوی سمت چپ (در همان صفحه) یکی از File manager هایی که در لیست مشاهده می کنید را انتخاب کنید. فایل ها از این طریق قابل مشاهده و انتخاب خواهند بود.