نرم افزار ویندوز فلش کارت لایتمن به منظور ساخت سریع و آسان فلش کارت برای استفاده در اپلیکیشن اندروید لایتمن منتشر شده است.

به کمک این برنامه می­ توانید به راحتی و با قبلیت های زیاد فلش کارت های مورد نظر خود را بسازید و سپس در قالب یک مجموعه به برنامه اندروید اضافه کنید. همچنین می توانید مجموعه ی ساخته شده را برای استفاده ی دوستانتان بر روی سرور لایتمن به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند مجموعه ها را دانلود و از آن استفاده کنند.


نمایش کارت در برنامه فلش کارت لایتمن و اپلیکیشن لایتمن


برای آشنایی با امکانات این برنامه و نحوه استفاده از مجموعه های ساخته شده به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


امکانات برنامه:

  • ساخت آسان و سریع فلش کارت با امکانات:
          - تغییر رنگ متن
          - هایلایت قسمتی از متن
          - ضخیم کردن (B) یا کج کردن (I) متن
          - افزودن لیست موردی یا عددی به متن
          - انتخاب تراز متن در حالت های راست چین، چپ چین و وسط چین
          - اضافه کردن عکس یا صدا به کارت
  • ذخیره خودکار کارت ها پس از اعمال هر تغییر
  • امکان آپلود و انتشار مجموعه بر روی سرور و دانلود آن در برنامه اندروید لایتمن
  • امکان چرخش یا برش تصویر و همچنین تغییر ابعاد تصویر به صورت دستی
  • تغییر ابعاد خودکار تصویر برای کاهش حجم عکس و حجم کلی مجموعه
  • آپدیت خودکار برنامه با حجم بسیار پایین (کمتر از 1 مگابایت)
  • امکان جست و جو در متن کارت ها
  • تم روشن و تاریک
  • زبان های فارسی و انگلیسی
  • محیط کاربری ساده و کاربرپسند

نصب و استفاده از نرم افزار:
نرم افزار فلش کارت لایتمن برای ویندوز های 32 بیتی و 64 بیتی نسخه 7 به بالا عرضه شده است و فایل نصب آن را می توانید از سایت برنامه به نشانی www.liteman.ir دانلود نمایید. پس از نصب و اجرای برنامه، در صفحه اول می بایستی نام مجموعه و مسیر ذخیره فایل آن را مشخص کنید. پس از آن وارد پنجره اصلی برنامه خواهید شد و می توانید فلش کارت های خود را اضافه کنید. برای مطالعه راهنمای برنامه می توانید وارد صفحه تنظیمات شده و بر روی "راهنمای برنامه" کلیک کنید.

انتشار مجموعه:

با کلیک بر روی گزینه انتشار مجموعه (دکمه ابری شکل) از منوی برنامه، صفحه انتشار باز می شود. برای انتشار مجموعه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شده باشید. پس از ورود به حساب کاربری، می بایستی اطلاعات مجموعه شامل نام سازنده (هنگام جست و جوی مجموعه در برنامه لایتمن نشان داده می شود)، نسخه مجموعه (مانند 1.0 یا مهر 97 یا ...) و توضیحاتی در مورد مجموعه را وارد کنید. سپس با انتخاب گزینه "انتشار"، مجموعه بر روی سرور لایتمن آپلود و منتشر خواهد شد.


افزون مجموعه به برنامه اندروید لایتمن:

مجموعه فلش کارت ساخته شده را به دو روش می توانید به برنامه اضافه کنید:

افزودن دستی: برای این کار ابتدا فایل مجموعه ساخته شده (با پسوند .litf) را در حافظه گوشی یا دستگاه خود کپی کنید و سپس در برنامه با زدن گزینه (+) وارد صفحه "وارد کردن مجموعه فلش کارت" شوید. در سربرگ "مجموعه فلش کارت" پس از انتخاب گزینه "اضافه کردن فایل  LITF" می بایستی فایل کپی شده در حافظه دستگاه را انتخاب کنید تا مجموعه به برنامه اضافه شود. در لیست فایل های اضافه شده می توانید وارد مجموعه دلخواه شوید و فلش کارت های مورد نظر را به جعبه اضافه کنید.

دانلود مجموعه از سرور: برای دانلود مجموعه های منتشر شده در صفحه "وارد کردن مجموعه فلش کارت" وارد سربرگ "دانلود مجموعه" شوید. با جست و جوی نام مجموعه منتشر شده (یا قسمتی از نام آن) لیست نتایج جست و جو نشان داده می شود و با ورود به صفحه مجموعه می توانید آن را دانلود کنید. مجموعه های دانلود شده نیز به لیست سربرگ "مجموعه فلش کارت" اضافه می شوند.

* توجه کنید که در لیست کارت های مجموعه، برای سادگی استایل متن ها (شامل رنگ متن، رنگ هایلات و ...) نمایش داده نمی شوند و پس از افزودن کارت به جعبه، فلش  کارت به صورت کامل و با استایل اصلی هنگام نمایش کارت و هنگام مرور نمایش داده می شود.