پشتیبان­ گیری از داده ها در برنامه به دو صورت انجام می شود. پشتیبان گیری خودکار به حساب گوگل و پشتیبان گیری دستی در حافظه گوشی. در پشتیبان گیری به حساب گوگل، فایل پشتیبان تنها شامل متن کارت ها، دسته ها و اطلاعات آماری جعبه می شود و تصاویر و صدا های اضافه شده به کارت را در بر نمی گیرد. اما در حالت پشتیبان گیری دستی، می توانید علاوه بر داده های متنی، از تصاویر و صداها نیز پشتیبان بگیرید.

 برای آشنایی بیشتر با این موضوع به ادامه مطلب مراجعه کنید.

پشتیبان گیری خودکار به حساب گوگل:

برای عملکرد صحیح پشتیبان گیری خودکار، باید این قابلیت در دستگاه اندرویدی شما فعال باشد. برای اطمینان از این موضوع، وارد بخش تنظیمات دستگاه شده و گزینه "پشتیبان گیری و بازنشانی" (Backup & reset)  را انتخاب کنید. اکنون طبق تصویر زیر مطمئن شوید گزینه "تهیه پشتیبان از داده های من" (Backup my data) روشن است. در قسمت "حساب پشتیبان" نیز بایستی اکانت گوگل خود را در آن وارد و انتخاب نمایید.



پشتیبان گیری دستی:

با انتخاب گزینه "پشتیبان گیری" در منوی برنامه، می توانید دو حالت را انتخاب کنید؛ تنها شامل داده های متنی و پشتیبان گیری کامل - شامل عکس ها و صداها.

در حالت اول، پشتیبان تنها شامل متن کارت ها و اطلاعات دسته ها و جعبه می باشد و درون فایلی که نام آن با "liteman_backup_" شروع می شود، در پوشه Liteman درون حافظه دستگاه ذخیره می شود.

در حالت پشتیبان گیری کامل، همان طور که از اسم آن مشخص است از کل اطلاعات جعبه به همراه تصاویر و صداها پشتیبان گرفته شده و درون فایلی به نام "liteman_full_backup_" در پوشه Liteman درون حافظه دستگاه ذخیره می شود.

پس از انجام پشتیبان گیری، برای اطمینان می توانید فایل پشتیبان را درون رایانه، کارت حافظه گوشی یا هر حافظه دیگری کپی کنید.


بازیابی فایل پشتیبان:

پس از نصب مجدد برنامه، یا هر زمان دیگری که به بازیابی اطلاعات نیاز پیدا کردید، کافی است در منوی برنامه گزینه "بازیابی پشتیبان" را انتخاب نمایید و بسته به نیاز یکی از دو مورد "بازیابی از فایل پشتیبان" یا "بازیابی از حساب Google" را انتخاب کنید.

برای انجام بازیابی از فایل پشتیبان باید فایل پشتیبان که نام آن با "_liteman_backup" یا "_liteman_full_backup" شروع می شود را در مسیر مورد نظر انتخاب کنید.